tirsdag den 17. april 2012


Dansker dag

Vi besluttede os for at præsentere familien for noget dansk kultur, så vi ville holde Dansker dag. Vi køber ind til frikadeller, stuvet hvidkål, kartofler, vandbakkelse kagemand og chokoladekage. Efter indkøb, som forgår på marked, går vi i gang i køkkenet. Da maden endelig er klar, pynter jeg bordet, og frikadellerne med dansker flag. Efter maden spiser vi kage, lakrids og bolsjer. Da vi har spist hvidkål mener familien at vi skal drikke coca te, fordi det skulle hjælpe på at man får ondt i maven (og prutter meget) af hvidkål. Der er vidst ikke det som coca blade ikke hjælper på.

Imens vi spiser dessert viser Melinda og jeg billeder fra Danmark, og fortæller om vores kultur og traditioner. Jeg fik endda også fortalt om dengang dannebrog faldt ned fra himmelen, det var dog lidt svært da jeg hverken kunne sige krig eller falde, længe leve tegnesprog : )





 Børnenes dag: 
d. 12. april er det børnenes dag i Bolivia. Det fejres i alle skolerne med fiesta. Børn er klædt ud, og pigerne har fine kjoler på og bånd i håret. Der er dans, musik og vigtigst af alt, masser af søde sager.Vi fejrede dagen på en børnerestaurant med is og papkroner.   
Dagen efter er vi med COMPA ude til forskellige område i El Alto for at fejre børnenes dag. (Da COMPA ikke kan nå alle steder på én dag fejres børnenes dag nogle steder d. 13) Vi er meget tidligt oppe og kører af sted. Jeg sidder omme på ladet og nyder morgensolen og den friske luft.
Vi ankommer og de andre begynder at spille trommer, mens vi danser rundt med børnene. Bagefter er der et lille teaterstykke også skal v videre til en skole.
På skolen kommer vi spillende og dansende ind. Vi hiver nogle piger op og danser rundt i en rundkreds. Jeg griner så meget at jeg næsten ikke kan få vejret.
På vej hjem sidder jeg igen på ladet og kan ikke lade være med at nynne en lille sang.
Det har været en dejlig dag.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar