onsdag den 2. maj 2012

Uno

Onsdag starter vores 4-dags tur gennem den smukke natur fra Tupiza til Uyni. Vi koere afsted i en Jepp, me stuff, Johan (Timon) og jeg. I bilen er ogsaa vores guide, en lille soed boliviansk mand, der lidt minder om en af de smaa trolde man fik til tandlaegen da man var lille, og vores madmor, en rigtig bolivianer dame, som laver fantastisk laekker mad. paa de 4 dage oplever vi og ser saa meget at at det ville fylde en hel roman hvis ejg skulle beskrive det hele, saa her er bare lidt indtryk :)

Under stjernehimmelen boerste jeg teander. Roedvin og Uno med gamle venner.
          Se solen staa op i oest, til Danmark jeg sender et finger kys.
Med Jeepen vi koerer paa vandet, strusser og lamaer loeber i sandet.
                                                        Hoere Beatels og ser landskabet glide forbi.
                                         Tidligt op, og i seng kl. 9.Sidder oppe paa bilen og ser solen staa op. PACHAMAMA er saa smuk, og af glaede jeg goer et hop.
Holder picnic i bilen det varmer, udenfor puster vinden til sandet og lamer.
                      I 5000 meters hoejde gaar vi rundt, spiser laekker vegimad, det er saa sundt, saa sundt.
                                     Laguner i regnbuensfarver jeg nyder, intet paa denne tur jeg fortryder.
Vulkanen sover raeve soevn nu, jeg ville dele alt dette med dig, hvis jeg ku.
          Rundt mellem gejserne vi gaar, vinden i mig hiver og flaar.
                  Ved de flotte soer jeg flamingo leger, at finde et sted at tisse i en oerken det er en sejer!
i en varm kilde vi bader, landskabet ku´ikke vaere fladere.
                                                                        Vi samler krystaller i en oerken af salt.
                                                                                     Umuligt at finde vej, selvom det livet gjalt.
Gynger paa en tog kirkegaard, mange ting man paa 4 dage naar!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar