søndag den 8. januar 2012

Muy Bonita





Jeg er i paradis!!
Selvom vi kun har været her i 2 dage og at jeg næste sveder konstant så elsker jeg det allerede. Menneskerne er helt fantastiske og meget åbne og venlige.
i går havde jeg en herlig oplevelse nede i byen. en gammel dame med ansigtet fyldt af smile rynker og hvidt krøllede hår var på vej ned af en trappe. Der var en mand der var i gang med at hjælpe hende, men det så ud til at det stadig var lidt besværligt for hende. Jeg gik derfor hen for at hjælpe hende og støtte hende ned af trappen. da hun var kommet sikkert ned fik jeg et kæmpe kys og en masse søde ord på spansk, som jeg desværre ikke forstår endnu. Man kan virkelig mærke at der er en helt anden mentalitet :)

I går var vi på besøg hos en lokal familie og ude og se deres marker. Vi kæmpede os igennem banan træer, kokos palmer og en mark med udtørede majs planter. Vi slog os ned i skyggen under et træ og luis, en meget venlig lokal mand begyndte at fortælle om sine oplevelser og sit arbejde under borgerkrigen. Det var helt uvirkeligt og uforståeligt at denne smilende mand skulle have deltaget i en krig. han var meget inspirerrende og det var virkelig spændende at hører hans historie. Imens vi sad og fik fortalt hørte vi lyde fra den nærmeste majs mark. Det viste sig at være en af naboerne der avr inde og stjæle majs fordi der havde været dyr inde på hans egen mark og spise af hans høst. Det var virkelig en øjnåbner og en ehelt anden virkelighed!

Om aftene så vi en film omkring borgerkrigen. Den var virkelig hård og sørgelig, så bagefter måtte jeg lige ud på vores terrese og få lidt luft. Da jeg står der og kigger ud over den smukke udsigt går det op for mig at det er lige her, at alt dette har forgået. Det er i disse marker og på disse veje at der for kun lidt under 10 år siden har fårgået en krig!

I dag har vi været oppe og gå på en vulkan. vores guide fortalte undervejs hvad vi så og historie fra borgerkrigen. Vi spiste frokost et sted med et vildt smukt udsigt.

Jeg har også oplevet en masse andet, men dette er lige hvad det bliver til :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar