lørdag den 10. marts 2012

En ny begyndelse

Så har der virkelig været gang i den her i Bolivia. Melinda og jeg er flyttet ind hos en ny familie, fordi der var nogle problemer hos den anden. Den nye familie består af en mor Carmen, en far Angel, to døtre Lenia og Daniella og Daniellas datter på 3 Isabel. Vi har fået en dejligt værelse med en køjeseng og plads i skufferne til vores ting. Den første dag blev vi vist rundt og præsenteret for alle der bor her. De er virkelig søde og man føler sig rigtig hjemme. Når vi sidder og spiser fortæller Angel gerne om kulturen, maden og sproget i Bolivia. Og hvis man ikke lige har noget at lave kan man altid tegne med Isabel eller lave mad af legoklodser. Det er herligt at have mulighed for at lege med små børn igen. Det har jeg savnet.
Angel kan en lille smule engelsk så hver gang der bliver snakket om noget med fødselsdag udbryder han glad ”happy happy”.
I går var jeg lidt halv syg, havde ondt i hovedet. Så Carmen kom ind med en kop coca te. Det mener de hjælper på alt, selv tømmermænd.

I går lavede dansk chokoladekage til familien. Vi handlede ind på markedet og fik vidst nok alle de rigtige ting. Blande blande og ind i ovnen. Efter de 35 min kiggede vi til kagen, den var helt flydende. 15 min mere stadig helt flydende. Sådan blev det ved indtil vi efter 1.5 time hvor trangen til kage simpelthen blev for stor. Så vi servede den med glasur og danske flag. Den smagte også meget godt, men var stadig lidt (meget) flydende i midten, men den kunne spises. Vi fandt så ud af at kager her skal have i hvert fald omkring 2 timer fordi det er gas ovn. Så blev vi det klogere.

I dag har vi været ude på skolerne og reklamere for de forskellige workshops. Bagefter tog Cecilie, Melinda og jeg forbi en børnehave/vuggestue og spurgte om vi måske kunne hjælpe til der. ”si si” intet problem. Så på fredag skal vi derhen igen med et papir hvor vi skriver hvornår vi kan arbejde. Så nu er vi ved at være bookket op. Det er dejligt, for det er jo derfor vi er her.
Nå ja så har Cecilie og jeg også fået en Sang workshop to aftner om ugen. Det bliver spændende at se hvordan det kommer til at gå.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar